Pomocí bezplatné AutoLISP utility CADstudio Normals můžete vykreslit normály 3D ploch ve vašem DWG výkresu.
Stáhněte si soubor Normals.vlx z Download, načtěte jej pomocí APLČTI a spusťte příkaz NORMALS. Nyní vyberte všechny 3DFace, které chcete analyzovat (může být potřeba nejprve provést ROZLOŽ na objekty 3D sítě, např. objekty z 3DPLOT). Můžete zvolit zda kreslit Normály, nebo zda jednotlivě přebarvit samotné plochy (Faces).
Volba Normals nakreslí vektory ze středů ploch směrem ven z jejich lícové strany. Případné normály mířící pryč od vás tak indikují rubovou (obrácenou) plochu. Normály jsou vytvářeny v samostatné hladině "Normals", mají shodnou délku (1/20 velikosti aktuálního výřezu) a jsou buď červené nebo modré. Červené normály míří směrem k aktuálnímo směru pohledu (kameře), modré míří pryč od kamery. Pamatujte, že barvy závisí pouze na aktuálním směru pohledu - při otočení pohledu příkaz spusťte znovu.
Volba Faces modifikuje váš 3D model (plochy) tak, že že 3D plochy mířící pryč od aktuální kamery budou modré, ostatní budou červené (ve stínovaných vizuálních stylech byste měli vidět pouze červené plochy, případné modré jsou rubové).
Tento nástroj můžete použít například na analýzu (nalezení a případné převrácení) rubových ploch, které nemusí být vyrendrovány při použití jednostranných materiálů.
Chybějící "srst" (míří dovnitř) a modré oblasti indikují problém rubových ploch na tomto modelu koule z utility 3DPLOT (byly použity obě volby příkazu NORMALS):
Pro snadné převrácení směru/orientace ploch můžete využít utilitu FlipFace - viz tip 9062.