Již 10.000+ CAD tipů. Přes 116.500 registrovaných u nás, celkem 1.082.000 registrovaných (CZ+EN), přes 52.000 CAD/BIM bloků. Vylepšený Převodník jednotek.
CAD tip # 7423:
Otázka
ZSurf pracuje s rastrovými obrázky formátu BMP ve stupních šedé (grayscale), ale načíst můžete i barevné (truecolor) .BMP bitmapy. Princip konverze obrázku je jednoduchý - čím tmavší odstín má daný pixel, tím větší bude jeho výška nad rovinou ve výsledné NURBS ploše (popř. naopak - viz funkce Invert). Nedoporučuje se používat zašumělé podklady jako např. JPG fotografie. Použijte obrázky v co nejvyšším rozlišení.
Program se nijak neinstaluje, stačí spustit ZSurf4.exe ze staženého archivu. V dialogu Open zvolíte načítanou bitmapu - BMP soubor. Jeho rozměry musí být větší než 64 pixelů a menší než 1600 pixelů (X nebo Y). Pomocí ovládacích prvků programu můžete určit způsob zpracování bitmapy, její vyhlazení, rozmazání, erozi, zvětšení. Posuvník MASTER ANTI-ALIAS LEVEL určuje hladkost výsledné NURBS plochy. Hladší plocha znamená méně detailů. Parametrem Stretch Z určujete míru převýšení Z-souřadnice v závislosti na odstínu šedé.
Další parametry můžete využít pro speciální účely. Pomocí BaseSurf přidáte do modelu základní plochu zvoleného tvaru (rovinu, kouli, válec...) - na ní pak bude aplikováno převýšení ze vstupní bitmapy. Funkcí Text můžete do modelu přidat libovolný text zapsaný zvoleným fontem.
Tlačítkem PROCESS spustíte samotný převod. ZSurf vytvoří soubor SRF.IGS v adresáři odkud byl spuštěn. Jméno výstupního souboru je fixní, po převodu jej přejmenujte. SRF.IGS je soubor formátu IGES, který můžete načíst například do Inventoru (stačí drag-n-drop) nebo do Autodesk 3ds Max. Jako základní jednotky používá milimetry.
Podrobnější informace o ZSurf viz VIP tip.
Autor programu ZSurf je anonymní.
Podobné úlohy lze rešit též pomocí aplikací ZBrush a Autodesk Mudbox.
Jednodušší postup nabízí převod obrázku na povrch pomocí Autodesk Fusion 360 - viz Tip 12681.