Pokud používáte kameru v online komunikaci (Helpdesk, webináře, online schůzky, atd.) a narážíte na občasný problém zaseknutí - celý počítač či notebook zmrzne, popř. audio-hovor pokračuje a zbytek počítače zamrzne, může pomoci následující nastavení. Obvykle tento problém nastává v MS Teams, ale může se objevit i v jiné komunikační aplikaci - TeamViewer, Zoom, Skype, Lync a dalších. Dotýká se kamer (většinou těch kvalitnějších) od různých výrobců - Microsoft, Logitech (Logi), Genius, ad.
Problém je způsoben odstraněním některých video-kodeků v systému po aktualizaci Windows 10 Anniversary Update. Bezpečnější režim kódování videa z kamery nastavíte pomocí Registry.
Spusťte RegEdit a přejděte na větev:
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows Media Foundation\Platform
Zde vytvořte (kliknutí pravým tlačítkem) nový DWORD klíč EnableFrameServerMode a ponechte jeho výchozí hodnotu 0. Poté počítač zrestartujte.
Pokud nastavení nepomůže, zkuste také přímo v Nastavení v MS Teams zaškrtnout volbu "Zakázat hardwarovou akceleraci grafického procesoru".
Pomohl vám tento tip? Provoz služby CADForum.cz podpoříte i nákupem produktů Autodesk u provozovatele tohoto serveru a Platinum partnera Autodesku, firmy Arkance Systems. Můžete si také přidat odkaz na vaše stránky:
Tipy a triky prosím využívejte na vlastní zodpovědnost. Provozovatel (Arkance Systems CZ s.r.o.) nenese odpovědnost za případné potíže vzniklé v souvislosti s použitím kteréhokoliv z uvedených tipů. Pro plné zvládnutí dané aplikace doporučujeme absolvování některého z nabízených CAD školení. Další publikování obsahu je dovoleno jen se souhlasem autora.